.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تدوین سند راهبرد فرهنگي گيلان

روح ‌الله قهرماني ‌چابك استاندار گيلان از تدوين سند راهبرد فرهنگي استان خبر داد.

روح‌الله قهرماني‌چابك استاندار گيلان عصر امروز در مراسم شوراي فرهنگ عمومي گيلان فعاليت اين شورا را خوب ارزيابي كرد و افزود: با توجه به هجمه فرهنگي و تبليغات مسمومي كه توسط رسانه‌هاي غرب بر ملت ايران صورت مي‌گيرد، شوراهاي فرهنگ عمومي بايد با شرايط فعلي بتوانند پاسخگو باشند.

وي اظهار داشت: در راستاي مقابله با اين هجمه‌هاي فرهنگي، سند راهبرد فرهنگي گيلان تدوين شد كه داراي 9 راهبرد اصلي بر مبناي جهاد، ايثار و شهادت است.

قهرماني‌ چابك اين راهبردها را داراي طرح و برنامه‌هاي بلند مدت و ميان مدت بر اساس سياست‌هاي نظام دانست و اظهار داشت: بهره‌گيري از گروه‌هاي تخصصي مديران و ايثارگر بومي استان يكي از راهبردهاي فرهنگي است.

وي ادامه داد: آموزش و گسترش سامانه‌هاي مجازي، بهره‌گيري از مفاد اصل 44 قانون اساسي، تعامل فزاينده برنامه‌ريزي شده حول محور جهاد، ايثار و شهادت از جمله راهبرد تدوين شده است.

قهرماني‌ چابك استقرار نظام ارزيابي دستگاه‌هاي فرهنگي بر مبناي برنامه، تشويق و برنامه اوقات فراغت متناسب با گروه‌هاي سني، حمايت از خالقان و توليد كنندگان آثار فرهنگي را از ديگر راهبردهاي اصلي سند توسعه فرهنگي گيلان ناميد.

وي خاطر نشان كرد: توليد و توزيع برنامه‌هاي گسترده فرهنگي با استفاده از اسطوره‌هاي گيلان، بازنگري در شاخص‌هاي توسعه فرهنگي در سطح شهرستان‌هاي استان متناسب با سياست‌هاي كلي نظام نيز نهمين راهبرد توسعه فرهنگي استان است.

استاندار گيلان از ساماندهي برنامه استان و تصويب آن در شوراي برنامه‌ريزي خبر داد و گفت: ايجاد نخستين رصدخانه فرهنگي گيلان، تدوين سياست‌هاي حمايتي از راهبردها، تصويب سياست‌هاي نهادهاي فرهنگي استان، تدوين و انتشار مباني با اصول جهاد از پيشنهادهاي سند توسعه فرهنگي است.

وي گفت: بايد با اين موارد در مقابل هجمه‌هاي فرهنگي فراگير و تاثيرگذار در نسل جوان از همه توان علمي فناوري و شخصيت‌هاي مذهبي استفاده كنيم.

در اين جلسه 10 گزارش در رابطه با نحوه برگزاري شوراي فرهنگي استان ارائه شد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.